Doutníky Monte Christo Historie

Posted by cigarmagcz | Posted in Výrobci a značky | Posted on 13-07-2012

Kubánské doutníky MontecristoV červenci roku 1935 Alonso Menéndez prodal společnost Particulares Factory, výrobce populární značky Particulares a méně známou Byron. Ihned poté, co měl nové prostředky, vytvořil novou značku nazvanou Montecristo.

Název značky byl inspirován jedním z děl Alexandra Dumase, románem Hrabě Monte-Christo, který byl podle všeho hodně oblíbeným mezi torcedory (baliči doutníků) v jejich továrně. Nyní známé logo značky Montecristo skládající se z trojúhelníku šesti mečů okolo kosatce navrhla společnost John Hunter Morris a Elkan Co. Ltd., která fungovala jako britský distributor značky.

V červenci roku 1936 Menéndez založil ještě s jedním partnerem novou firmu, kterou pojmenovali Menéndez, García y Cía. S rostoucím úspěchem značky Montecristo koupili od  J. Frankau SA v roce 1937 společnost s nejistou budoucností H. Upmann Factory a přesunuli výrobu Montecristo z továrny Particulares Factory do H. Upmanna, kde výroba úspěšně pokračovala a po revoluci se H. Upmann stal domovem značky Montecristo.

J. Frankau byl nadále jediným distributorem značky H. Upmann v Británii, zatímco John Hunter Morris a Elkan Co. Ltd. byl ve Spojeném království zase jediným producentem značky Montecristo. V roce 1963 se tyto firmy spojily a vznikla tak společnost Hunters & Frankau, která je teď ve Spojeném království jediným dovozcem a distributorem všech kubánských doutníků.

V několika knihách se můžete chybně dočíst, že původní název doutníkové značky byl H. Upmann Montecristo Selection, ale skutečnost je taková, že společnost byla založena Menéndezem v roce 1935 a jeho firma nezískala H. Upmanna až do roku 1937.

I přes úsilí Alfreda Dunhilla (společnosti) se značka Montecristo stala nesmírně oblíbenou po celém světě a v dnešní době tvoří zhruba čtvrtinu celosvětového prodeje Habanos SA, což z něj činí nejoblíbenější kubánský doutník na světě. Menéndez a García utekli po revoluci a po nacionalizaci doutníkového průmyslu na Kubě v roce 1961na Kanárské ostrovy, kde znovu založili svou firmu, ale později byli nuceni skončit s výrobou kvůli sporu o ochrannou známku se společností Cubatabaco. Během 70. let se výroba přesunula do La Romana v Dominikánské republice a začalo se prodávat na trh do Spojených států, kde díky embargu nebyl problém s právy, která náležela Kubě. Firmu Menéndez, García, y Cía nyní vlastní společnost Altadis SA, která kontroluje její distribuci a prodej ve Spojených státech.

Původní řada měla jen pět číslovaných velikostí, ke kterým se ve 40. letech přidal doutník tubed, ale jinak vše zůstalo neměnné až do nacionalizace. Když Menendez a Garcia v roce 1959 odešli, stal se jeden z nejlepších torcedores, José Manuel Gonzalez, vrchním manažerem. Ten vdechl značce nový život. V 70. a 80. letech se začalo s výrobou pěti nových velikostí: A, Especial No. 1 a 2, Joyita a Petit Tubo. Objevily se ještě tři jiné velikosti, Montecristo No. 6, No. 7 a B, ale brzy se jejich výroba stáhla, protože velikost B se každý rok na Kubě prodala jen ve velmi malém množství.

Během 70. a 80. let rostla popularita značky Montecristo mezi kuřáky doutníků a zajistila si tak stálé místo mezi nejlépe prodávanými kubánskými řadami doutníků. Montecristo No. 4 je sám o sobě nejoblíbenějším doutníkem na světovém trhu.

V roce 2004 se k běžné řadě doutníku Edmundo přidala nová edice. Doutník Edmundo je velký doutník velikosti robusto, který je pojmenován opět po jednom z hrdinů Dumasova románu Hrabě Monte-Christo, a sice po Edmondu Dantèsovi.

Montecristo se také pravidelně vybírá do roční kolekce Edición Limitada značky Habanos SA, ve které nalezneme výběr doutníků s vynikajícím tmavším obalovým listem. Existuje také několik limitovaných edicí se speciálními doutníky Montecristo, které se vydávají při speciálních příležitostech, výročích, na každoročním festivalu Habanos Festival, pro charitu apod.

V roce 2007 se na trhu objevil doutník nazvaný Edmundo Dantes Conde 109. Byl součástí regionálních sériových edicí Habanos. Používá stejnou směs jako Montecristo a říká se, že se pouze jinak jmenuje kvůli problémům s právy značky v Mexiku.

V únoru roku 2009 byla v rámci jedenáctého festivalu Habanos Festival představena nová řada doutníků s lehčím tělem. Plánovalo se, že se nová řada bude jmenovat Sport, ale protože podle pravidel EU není možné prodávat tabák s jakýmikoliv sportovními obrazy, změnil se název na Open a Vitolas pak měly různé doplňující názvy inspirované sporty – například golf a jachting.

Montecristo nabízí i tři cigarillos vyráběné mechanicky: Mini, Club a Purito.

Často mezi skutečnými nadšenci uslyšíte názor, že Montecristo No. 4 je ideálním doutníkem pro začátečníky a No. 2 je zlatým standardním doutníkem, který může posloužit jako srovnávací měřítko pro všechny ostatní doutníky.

Prostor pro Váš komentář

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.